A MÁV Szimfonikusok mindennapjai

A MÁV Szimfonikusok mindennapjai

Nyitókoncertünk szólistája: Gilles Apap

Szeptember 27-én és 29-én Bartók két Rapszódiáját játssza zenekarunkkal a virtuozitásáról és humoráról egyaránt ismert hegedűművész

2018. szeptember 26. - MÁV Szimfonikus Zenekar

gilles_apap_c_richard_boulestreau.jpg

Gilles Apap [Fotó: Richard Boulestreau]

Mik a terveid ebben az évadban?

Sokat fogok zenélni - pont ugyanazt csinálom majd, mint eddig is. Csak igyekszem jobban! Van ennél jobb cél? :)

Mikor találkoztál először Bartók műveivel?

Bartók zenéje 12 éves korom óta az életem része. A második hegedűversenyét hallgattam gyakran. Közben pedig azon tűnődtem, hogy hogyan lehet ennyire intenzív és furcsa zenét papírra vetni... Ekkor döntöttem el, hogy az összes hegedűre írt művét memorizálom és eljátszom. Ez afféle küldetés volt az életemben.

Honnan meríted az inspirációt az előadásukhoz?

Édesanyám mondta régen, hogy az emberek vagy szeretni fognak, vagy utálni...nincs középút. Én Bartók zenéjére tekintek így. Szeretem. És ez az érzés a kezdetektől fogva inspirál.

Ráadásul most magyaroknak játszhatsz...

Nem tudják elképzelni, hogy francia-kaliforniaiként mennyire boldog és büszke vagyok emiatt...nem mindig mutatom, de belül mosolygok! :)

Mik a legkorábbi emlékeid Budapestről, Magyarországról?

Először 16 évesen játszottam itt, Cziffra Györggyel a Vigadóban. Sokfelé utaztunk aztán, és remek zenészekkel ismerkedtünk meg. Az egyik helyen találkoztam egy tehetséges fiatal hegedűssel, akinek már egy húrja sem maradt, nem futotta újakra. Odaadtam neki mindenemet. Fiatalként nagyon mélyen érintett, hogy egy magamhoz hasonló srácnak mennyire nincsen semmije...örülök, hogy ezt átélhettem és segíthettem. Maradandó élmény.

Sok szeretettel üdvözlök minden zenekedvelőt, nagy megtiszteltetés és öröm számomra újra itt játszani! Remélem találkozunk a koncerten!

 

 

Az interjút készítette és szerkesztette: Hörömpöli Anna

A bejegyzés trackback címe:

https://mavzenekar.blog.hu/api/trackback/id/tr10014265089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása